Część 4: Klient wie co ma zrobić
Ale co ja mam zrobić? Tak czasami myślą klienci, którzy zamiast mieć czytelny landing page, widzą niekończący się zwój zachwytów, ochów i achów. Takie przedobrzenie, może prowadzić do wzbudzenia chęci wypełnienia formularza, ale jednocześnie nie pozwala na to. Widząc ten język korzyści, nie widać konkretnego CTA.
Celem landing page, jest przekonanie odbiorcy do konwersji, następnie w jasny, krotki i czytelny sposób należy wykazać co trzeba zrobić.
Dlaczego klient kupuje?
Bo lubi. Trywialne, ale jak najwłaściwsze zdanie. Jednak LP nie może być zbyt skomplikowany, bo użytkownik może zastanawiać się nad dalszymi krokami:
- Jak mam kupić?
- Co mam teraz zrobić?
- Który guzik mam kliknąć?
Jeśli Twoi odbiorcy zadają sobie te pytania, to znaczy, że LP jest do poprawy. W internecie cały czas walczymy o uwagę odbiorców. Nie tylko w sieci i innych serwisach, ale także na naszych stronach.
Niejasny cel landing page
To najlepszy sposób, aby wkurzyć swoich klientów. Chcą ci dać pieniądze (lub swój e-mail), ale nie są pewni, co i jak robić dalej. Wykonanie ciężkiej pracy, aby ich tu sprowadzić to jedno. Teraz trzeba je przekonwertować – tak aby ostateczna akcja była najbardziej oczywistą i przejrzystą.
Jeden cel landing page
Kluczem skuteczności landing page, jest (przepraszam) idioto-odporna prostota.
Aby klienci nie zgubili się na naszym LP warto zastosować kilka prostych reguł:
- Pisać czynność w CTA. Jeśli oferujesz darmowy kupon o wartości 10 PLN na zakupy, umieść CTA z tekstem „Pobierz swój kupon za zakupy teraz”, a nie „wyślij” lub „dalej”. Ta subtelna, ale ważna różnica. Z czego to wynika. Z potwierdzenia dla klienta, czego dokładnie dotyczy transakcja i co dostanie. Nie zmuszasz go do zastanowienia się.
- Umieścić fotografie osób, które patrzą na Twoje CTA sprawiają, że odwiedzający instynktownie patrzą w tym samym kierunku.
- Użyj strzałek, aby wskazać kierunek, w którym klient powinien iść.
- Zwiększyć kontrast graficzny CTA.
- Użyj argumentów zaufania, np. certyfikaty jakości w pobliżu CTA.
ZOBACZ: cz.1