Część 3: Klienci są sceptyczni
Podstawowym pytaniem podprogowym, jakie zadają sobie nasi potencjalni klienci brzmi: Dlaczego miałbym ci ufać?
Transakcje internetowe może są i młode w swojej popularności, ale rządzą się tymi samymi prawami kupna i sprzedaży. Te same obawy dotyczące bezpieczeństwa i zaufania pozostają i nigdy już nie znikną. Nawet w świecie e-zakupów. Istnieje wiele subtelnych lub nieświadomych tzw. triggerów, które mogą wpływać na zwiększenie zaufania do naszej marki i pokazanie naszej autentyczności i wiarygodności.
Podprogowe pytania, które klienci sobie zadają to:
- Dlaczego miałbym ci zaufać?
- Czy jest to firma działająca legalnie?
- Ktoś jeszcze korzysta z tych usług?
Zaufanie
Projektowanie landing page jest wielo płaszczyznowe. niestety nie wszyscy nadal o tym wiedzą. Istnieje wiele czynników, które mogą wywołać negatywną reakcję odbiorców. Wszystko to, co powoduje, że dana osoba zatrzymuje się w procesie zakupowym, stanowi barierę wejścia. Dlaczego klienci nie ufają marce?
- Brak numeru telefonu
- Nieprofesjonalny design
- Projekt landing page jest niezgodny z identyfikacją wizualną
- Długie teksty
- Fałszywie wyglądające referencje
- Zbyt rozbudowane regulaminy, warunki i gwiazdki
Jak myśli klient?
Jeśli chodzi o kwestie zaufania, naprawdę musisz nauczyć się myśleć jak twoi klienci. Spójrz na swoją stronę docelową i zwróć uwagę na wszystkie elementy, które mogą pasować do wymienionych powyżej barier. Zadaj sobie szczere pytanie, czy samemu zaufałbyś tej stronie/firmie? Tak, brzmi to banalnie, ale głupie jest tworzenie LP, które ocenia się pod względem graficznym, albo treści, albo zdjeć lub ofert – a nie patrzy się holistycznie.
Projektowanie landing page powinno cechować się kilkoma składowymi. Nie należy mówić “zaufajcie nam”, ale stosować subtelne wskazówki, które spowodują, że klienci sami dojdą do tego wniosku.
Inną rzeczą do rozważenia jest to, że zaufanie działa w dwie strony. Nie tylko powinieneś przekazać poczucie wiarygodności, ale powinieneś zaprezentować się w sposób otwarty i przejrzysty, co pokazuje, że pokładasz zaufanie w swoich potencjalnych klientach.
Landing page, który jest przesadnie przeładowany treścią nie budzi zaufania. Tak samo nie spójny graficznie. Bardzo łatwo też zrozumieć, że opinie, które zamieszczamy, często są ściemą, napisane z palca, a zdjęcia – jak jest – są ze darmowego stocka.
W sprzedaży offline, klienci kupowali od nas oceniając wygląd, uśmiech, czy aparycje. W ten sposób nabierali (lub nie) zaufania). Dziś oceniają nas po design strony www.