Część 2: Jak możesz pomóc swoim klientom?
To może wydawać się oczywiste, ale często się o tym zapomina w projektowaniu landing page. Klienci nie mają życiowego celu kupowania bez opamiętania, ale mają potrzebę rozwiazać swój problem. Dlatego w komunikacji trzeba powiedzieć coś więcej niż tylko “super tanio”. Trzeba produkt pokazać lub pokazać efekt korzystania z oferowanej przez nas usługi. To może być lepsza wydajność, to może być oszczędność lub świetna zabawa.
Zazwyczaj Twój klient trafi na landing page z podprogowym pytaniem: w jaki sposób może mi to przynieść korzyści teraz lub w przyszłości?
Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, trzeba zadać sobie kilka bardziej szczegółowych, osobistych pytań, które odnoszą się do specyfiki Twoich odbiorców.
- Naprawdę tego potrzebuję?
- Czy jest to warte swojej ceny?
- Czy jest to coś innego, podobnego niż to?
Osobista relewantność
Patrząc na powyższe pytania, możemy na wstępnie zidentyfikować kilka barier zakupowych:
- Klient nie widzi jak wyjątkowy jest Twój produkt/usługa. Jeśli masz unikalną ofertę, powinieneś to zdecydowanie stwierdzić lub pokazać – nie wolno zakładać, że ludzie będą to dostrzega samodzielnie, bądź że dojdą do tego wniosku.
- Brak pokazanego przykładu użycia. Aby wywołać u klienta poczucie potrzeby, powinieneś pokazać, jak Twój produkt/usługa integruje się z jego życiem, codziennością zawodową bądź prywatną.. Nie zakładaj, że ludzie będą automatycznie wiedzieć, jak coś działa bądź jakich nalezy spodziewać się efektów.
Skup się na korzyściach, a nie funkcjach
Aby szybko i skutecznie edukować odwiedzających o tym, co Twój produkt lub usługa może dla nich zrobić, powinieneś skupić się przede wszystkim na korzyściach, a nie funkcjach. Head & Shoulders nie byłby światowym liderem w dziedzinie szamponów przeciwłupieżowych, gdyby próbował wyjaśnić naukowe właściwości swoich składników szamponu. Sugerując, że produkt może poprawić zdrowie Twojej skóry głowy lub poradzić sobie z łupieżem, używają języka korzyści nie na poziomie pustego zachwalania. Pokazują realne skutki rozwiązania problemu, dzięki ich produktom.
Skuteczną taktyką może być pokazanie swojego produktu/usługi w użyciu w formie krótkiego video. Mówiąc „mamy naprawdę małe laptopy”, omawiasz podstawową funkcję, która z definicji ma wyróżnić Twój produkt na tle konkurencji. Jednocześnie pokazujesz stuki jego funkcjonowania klientowi: jest mały, poręczny, lekki. Pokazując zdjęcie kogoś, kto go używa, pokazujesz korzyści i wykorzystanie za jednym zamachem. Wystarczy by zdjęcie było w pociągu z hasłem: “pracuj wszędzie, wygodnie”, focusujesz przekaz na konkretnym problemie.
Klient nie zawsze jest gotowy do zakupu
Zainteresować klienta to jedno, ale skłonić go do zakupu to drugie. Nie każdy zainteresowany klient jest w tym momencie gotowy do zakupu. Warto tak zaprojektować treści na landing page, aby próg wejścia w interakcję był możliwie jak najniższy. Jednocześnie aby był konwertujący i by wizyta naszego gościa nie było przepalonym budżetem. Dlatego bez względnie landing page powiniem być okodowany remarketingowo. Wtedy sposób, osoby które weszły na naszą stronę, ale nie wypełniły formularza, możemy wyłapać – sieci Facebooka lub w Google GDN – by przypomnieć się i zaprosić ponownie. Jeśli raz nie zostawiły adresu prawdopodobnie nie zostawią go jeśli ponownie wejdą na ten sam landing page.
Tym samym możemy zaoferować im inną stronę LP, gdzie mogą pobrać content za darmo lub wyświetlić im spersonalizowane video na którym ponownie zachęcamy do pozostawienia swoich danych, używając już bardziej emocjonalnych argumentów.
Mimo to, należy cały czas pamiętać, że osoby, które klikają w nasze reklamy są, były i długo będą sceptyczni… zanim ich do siebie gruntownie przekonamy.